Du-te iarnă, mergi la Pol !


Dintre frunze ruginite
De viscole răvăşite,
Scuturând din clopoţel
S-a ivit un ghiocel.

Curios în jur priveşte
Şi nu ştie de greşeşte:
Nu e iarbă, nu sunt flori
Şi de frig îl trec fiori .

– Nu cumva m-am cam grăbit
Şi-n iarnă am nimerit?
Ia s-o sperii eu niţel,
Că mi-s tare voinicel :

– Ce mai stai iarnă geroasă?
Ia mai du-te tu acasă!
Mergi la Pol unde ţi-e locul,
Că doar n-o să-mi pun cojocul?!

Susţin ghiocelul şi:  Mirela, Teo, Cristi, Carmen, Vania, Cati, Elisa, Zamfir, Nea Costache, Silavaracald, Gabriela-ElenaRocsana, George, Alex

68 de gânduri despre „Du-te iarnă, mergi la Pol !

  1. Spre sfarsit de iarna grea,
    De sub patura de nea,
    S-a ivit un ghiocel.
    Aninat ca de cercel,
    Intr-un varf de firicel.
    Ghiocelul clopotel!

    El a dat de veste, el,
    Ca dorita primavara,
    A venit din nou in tara,
    Cu caldura si cu soare,
    Pentru fiecare floare.

    Otilia Cazimir

  2. Aurora, m-ai încântat! O s-o folosesc, e prea frumoasă ca să nu fie cunoscută. O să scriu cuiva drag aceste versuri de Mărțișor, specificând cui aparțin. Superbe! 🙂

  3. Tare vizuale poeziile tale, imi aduc un dor nebun de primavara odata cu personificarile si mesajele atat de gingase! Aura, primavara e facuta pentru tine, tu esti facuta pentru primavara si poate de aceea versurile tale curg atat de lin, ca un cantecel! Eu am rabdare, vine ea primavara, poate doar trebuie s-o chemam cu totii, intr-un glas si mai frumos :).

    • Ara, fată frumoasă aş fi fericită să ştiu că eu şi primăvara suntem în simbioză şi dacă stau şi gândesc cvă eu m-am nascut primăvara, atunci parcă-parcă incepăi să mă convingi! O singură problemă: să nu se uite careva în cartea de identitate şi să vadă vârstă, că-n suflet… poate privi oricât că numai priomăvară găseşte!

      • Cred ca primaverii ii sunt nesuferite cartile de identitate si masuratorile omenesti ale timpului. Stii de ce? Pentru ca dupa cum vezi, desi oficial e prima sa zi, ea se lasa asteptata… E anotimpul tau si tu o ai mereu in suflet. Cu mult drag, Ara.

  4. Pingback: Omagiu frumuseţii ce oglindeşte sufletul « Gabriela Elena

  5. Pingback: Geisha 芸者 « Mirela Pete. Blog

  6. Pingback: Ce ne face bărbaţi? « Blogul lui Teo Negură

  7. Pingback: Masochism « Ioan Usca

  8. „Voinicelul” acesta este chiar voinic dacă are curajul de a se lua de revere cu Mătuşa Iarnă. Îi salut atitudinea, ar fi momentul ca respectiva doamnă săne lase, până la anul, chiar şi iarna este frumoasă, dar nu mai dacă nu se întinde prea mult la şezătoare. Am să remarc cele două strofe în care voinicul ghiocel îşi exprimă punctul de vedere:

    „- Nu cumva m-am cam grăbit
    Şi-n iarnă am nimerit?
    Ia s-o sperii eu niţel,
    Că mi-s tare voinicel :

    – Ce mai stai iarnă geroasă?
    Ia mai du-te tu acasă!
    Mergi la Pol unde ţi-e locul,
    Că doar n-o să-mi pun cojocul?!”

    Nu pot să nu fiu de acord cu el, aşa că dacă este cazul şi organizează vreun mitig sunt şi eu prezent. Apariţia ghioceilor este de fiecare dată prilej de mare bucurie…

    Gânduri bune, Aura, la bună recitire…

  9. Pingback: Stiri luate din scurt! | Blogul lui Nea Costache

  10. La mine in gradina ghioceii deja s-au dus! Inflorisera din ianuarie. Cand a fost valul trecut de ger – i-am acoperit! Nu aveam zapada sa le tina adapost. Acum duc grija zambileleor!

    O primavara frumaosa cat de curand!

  11. M-am saturat de iarna. Poate (iarna) va asculta de ghioceii din gradinita dv. si va pleca la Polul Sud, pentru ca acolo, vor fi 6 luni de iarna. Si pe aceasta cale multumesc pentru situl transmis, care mi-a inspirat un articol de succes pe blog. Cu deosebit respect!

    • Harlau 625. O! Toţi ne-am săturat de iarnă, dar lasă că vine acuş-acuş primăvara şi ne vom rasfăţa în cântecul vesel al păsăreleleor şi miile de floricele ce vor veni în alaiul primăverii!
      Mă bucur că v-a fost de folos acel site!

  12. Pingback: Canyon Palo Duro 1- Fotografii – Amarillo Texas S.U.A. « Cosmin Stefanescu's Blog

  13. Nu e arna asa de rea..I-a trimis primăvara o depesa in eter:
    As pleca,mai, ghiocel,
    Nu ma lasa domnu ger…
    Pot sa-l rog, de nici un fel…
    S-o domoli, asta sper…
    ps/Rezista,mai,ghiocel,
    Ti-aparu un bobocel… :))

  14. Pingback: Licitația (din seria Duzina de cuvinte) « Mirela Pete. Blog

  15. Pingback: Departe « Cristian Dima

  16. Pingback: Un blog cu năbădăi

  17. Pingback: Opium și Belle d`Opium de YSL « Mirela Pete. Blog

  18. Pingback: Leapsa- 7 nestiute « Diverse diversificate

  19. Pingback: N-am inteles nimic...despre ce s-a vorbit? | alexandrescudaniela.com

  20. Pingback: Provocare parfumată lansată de Mirela Pete « Mirela Pete. Blog

  21. Buna ziua!

    Reprezint site-ul sustin.ro, un site non-profit, preponderent de campanii umanitare (dar nu numai!).

    Fiecare campanie de pe acest site are disponibile diferite bannere de sustinere.
    Ceea ce este unic fata de alte site-uri este ca puteti sa adaugati pe site-ul dvs. un banner rotativ cu diverse campanii umanitare – sau eventual, un banner single prin care sa sprijiniti alta campanie – de ex. interzicerea etnobotanicelor etc.

    Va invit sa accesati site-ul, care va ofera posibilitatea de a opta pentru un banner de urmatoarele marimi: 125×125, 150×150 sau 200×200.

    Daca alegeti sa sprijiniti cu banner o campanie sustin, site-ul dvs. va fi listat automat pe site-ul nostru, in footer (vizibil pe toate paginile).

    Pentru mai multe informatii va stau la dispozitie.

    Va cer sincere scuze daca mesajul meu v-a deranjat, nu aceasta a fost intentia. Intentia este aceea de a face un bine si ajuta anumite persoane care au nevoie de sprijinul nostru.

    PS: V-am scris fiindca am vazut ca suportati pe site-ul dvs. diferite campanii sociale cu banner.

    Toate cele bune!
    Vlad, sustin.ro

  22. Pingback: Demidulce « Blogul lui Teo Negură

  23. Pingback: Povestea unui blogger prost « Ioan Usca

  24. Pingback: Mărțișoareee, la doamne și domnișoaree! | Blogul lui Nea Costache

  25. Pingback: BLOG DE MĂRŢIŞOR | Blogul lui CARMEN

  26. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 57) « Blogul lui Teo Negură

  27. Pingback: What a wonderful world! « Gabriela Elena

  28. Pingback: Întâmplări cu prietenii mei maghiari | Blogul lui Nea Costache

  29. Pingback: Se apropie sfârșitul? | Blogul lui Nea Costache

  30. Pingback: Dezastre… benefice! | Blogul lui Nea Costache

Lasă un comentariu