Să învăţăm să pronunţăm sunetul R

Grivei a găsit un os
Şi roade din el voios,
Dar o ciaoră aiurită
Cârâie şi îl irită!
Crrrau-crrrau-crrrau !
Croncăne cioara
De răsună ulicioara.
Mârrrr, mârrr, mârrrrr!
Mârâie Grivei la cioară.
Ea se sperie şi zboară.
Crau, crrrau, crrrau !
Pân-la urmă tot i-l iau.
Crrrau! Crrrrau! Crrrrrau!

81 de gânduri despre „Să învăţăm să pronunţăm sunetul R

  1. Ai demolat clasicul”ratza,ramurica…..” printr-o poezie placuta,hazlie si care,sigur, va face deliciul celor mici.
    Of ,of… ce-o sa mai transpiram la „clllau-clau,cal-calll”

  2. PS.In context,imi amintesc cu drag si duiosie unul din multele dialoguri-perle cu nepotul meu:
    -N.Eu am un lac(rac-se voia sa fie)
    -Unde ai tu un lac?
    -Nu,ma,lac!LAC!
    Si tot asa de cateva ori,pana cand,iritat imi tranteste cu obida:
    -Esti popesoala si nu poti sa-l zici pe L!!

  3. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 39) « Blogul lui Teo Negură

  4. Pingback: BIBLIOTECARA « Madi şi Onu Blog

  5. Pingback: Interviu- Preludiu « Cristian Dima

  6. Pingback: Deratizare | Ioan Usca

  7. Buna seara stimata Doamna!
    V-am descoperit blogul si l-am citit de la inceput la sfarsit. In calitate de editor sunt incantat sa gasesc in blogosfera posibili colaboratori. As fi interesat de o colaborare cu dvs., prin aceasta intelegand un proiect de avengura. Intuiesc aparitia unei carti de succes. Va rog sa ma contactati pe email pentru detalii. Astept.

  8. Mama mea imi povestea ca-i era de multe ori ciuda ca nu vorbesc si eu asa…ca mai toti copiii, adica mai stalcind cate o litera pe ici pe colo. 😀
    Imi povestea ca poezioarele invatate le recitam cu intonatie si dictie. 😉

  9. Pingback: Cârlanii | Gabriela Savitsky

  10. Aurora, poeziile tale nu sunt doar frumoase, ci foarte educative! Ascult zilnic la tv o multime de PELTICI! Atata lume nu-l pronunta bine pe ”R”, e atat de jenant ca azi, cu o multime de logopezi, sa nu incerci macar, sa-l articulezi cat de cat corect!…Daca un copil va reusi sa pronunte corect versurile acestei poezii, sunt convinsa ca nu va mai avea probleme mari cu R, il va spune corect, repetand poezia cu placere, pentru ca invatand prin joaca, invatam temeinic, usor si placut!
    Te felicit! 🙂
    Sunt convinsa ca gradinitele sunt incantate sa aiba asemenea daruri (!) in colectia de poezii educative. Sper ca si acestea vor aparea intr-o carte. O seara frumoasa si buna, draga Aura!

    • Mirela, aş fi nespus de bucuroasă ca măcar câţiva copii să poată pronunţa mai repede acest dificil R, cu ajutorul acestei poezioare. Să te văd ce ilustraţie îi vei face ! Nu mă îndoiesc că iar vei avea o idee grozavă!

  11. Pingback: Extaz « Cristian Dima

  12. Pingback: In largul vietii « Gabriela Elena

  13. M-am amuzat teribil, fiindcă mi-am adus aminte de sora mea. În copilărie, nu putea, iniţial, să pronunţe pârldalnicul de r. Şi spunea laţă în loc de raţă etc. În ziua când a reuşit a fost tare fericită. O să-i aduc aminte de asta, datorită acestei postări. O seară bună să aveţi!

    • Cristian, toţi ne amintim amuzaţi de stâlcirea bietei limbi în încercările de a invăţa să vorbim. Mă bucur că ţi-am trezit amintiri frumoase şi sunt convinsă că vorbindu-i surorii de stângăciile copilăriei veţi retrăi clipe minunate din vremurile când cea mai mare nenorocire era când se strica o jucărie!

  14. Doamna Aura, va multumesc pentru ajutor chiar aveam nevoie de astfel de poezii stam cam rau cu pronuntia sunetelor dar incet,incet cu ajutorul poeziilor hazlii imprumutate de la dumneavoastra vom invata sa pronuntam corect sunetele. Va pup si multa sanatate.
    Si la cat mai multe poezii.

    • Cu PIIING-ul asta am avantajul ca trec pe la fiecare in parte,vad ce mai fac,daca pot sa le dau o mina de ajutor si in plus,mai fac un pic de miscare,imi dezmortesc picioarele,mai schimb lumina-e obositor neonul asta…
      Saru’mina!

      Si o ruga pentru Adrian Paunescu,daca nu pentru altceva,macar pentru faptul ca el s-a „Ruga”t pentru toti parintii ,pentru parintii nostri.

      • Alexandru, se cuvine un răspuns separat pentru menţiunea ta legat de Adrian Păunescu. DA, o rugă pentru El şi un iartă-ne, în numele celor care în nimicnicia lor au îndrăznit să-l huleacă. Il admir ca poet, il admir ca formator de opinie, îl admir pentru patriotismul lui, l-am admirat pentru verticalitatea cu care şi-a susţinut convingerile. Nimeni nu este perfect.

      • Da,nimeni nu-i perfect.Dar trebuie sa constientizam fiecare asta,inainte de a arunca cu pietre.
        Sa-l ajute Dumnezeu si sa ni-l mai tina.
        Ca prea au „plecat” in fiecare an mai marii si mai dragii nostri OAMENI.

  15. Pingback: Pecha Kucha Night, Cluj-Napoca, 2010. Viața în culori « Mirela Pete. Blog

  16. Pingback: Un blog de modă veche « Blogul lui Teo Negură

  17. Pingback: De ce a picat moţiunea ?! « Madi şi Onu Blog

  18. Ne – am amuzat copios cu totii si a fost tot un carait in clasa de parca s-au adunat vreo 12 ciori sa-i fure lui Grivei osul. Am repetat si „Ionel a primit o toba „si va dati seama ce a urmat…..Nu mai bum si crrrau si ham si miau de iti venea sa o iei la sanatoasa cu cea mai mare viteza.
    Va pup, si multa sanatate.

  19. Ne – am amuzat copios cu totii si a fost tot un carait in clasa de parca s-au adunat vreo 12 ciori sa-i fure lui Grivei osul. Am repetat si „Ionel a primit o toba „si va dati seama ce a urmat…..Nu mai bum si crrrau si ham si miau de iti venea sa o iei la sanatoasa cu cea mai mare viteza.

  20. Pingback: Azi suntem pe val « Ulise al II-lea – blog canin

  21. Pingback: Lasă-ţi lumea ta uitată « Cristian Dima

  22. Pingback: Cele şapte arte ale sufletului « Cristian Dima

  23. Pingback: Tortura Vrăjitoarei de Halloween ! « M's blog

  24. Pingback: Poveste de vis (11) « Blogul lui Teo Negură

  25. Pingback: Funny Halloween! « Mirela Pete. Blog

  26. Pingback: Peron cu mireasmă de romanţă (1) « Cristian Dima

  27. Dragă Auraș, am trecut cu mare drag pe la tine, doar ca să-ți spun că mâine merg la poștă (în speranța că a venit, că nu am încă primit avizul), dar tu să fi atentă că vei primi ceva!
    Te îmbrățișez cu mare drag!
    O zi frumoasă de toamnă! 🙂

  28. Pingback: MILICA « Madi şi Onu Blog

  29. Pingback: Cel mai scump parfum din lume: “Abeille de Guerlain” « Mirela Pete. Blog

  30. Pingback: Melancolie… « Gabriela Elena

    • He-he! Cristi Dima va sta cu praştia aţintită asupra ciorii dacă obrăznicătura neagră îi va fura osul, dar nu cred fiindcă aşa cum ai intuit
      Pentru Grivei cel isteţ
      Cioara e un flecuşteţ.
      De-i ia osul ca năroada
      Cuţu-i jumuleşte coada!

  31. Pingback: Noiembrie. Porţile iernii… « GENUNCHIUL LUMII

  32. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 40) « Blogul lui Teo Negură

  33. Pingback: Amintire din trecut – Ardeu 6 « Cristian Dima

  34. Pingback: 3 ceasuri bune « Nu te compromite! Nu te ai decât pe tine.

  35. Bună Ziua !
    Doamnei StropiDeSuflet !
    ~
    Vă mulţumesc pentru că EXISTĂM !
    Dacă îmi permiteţi o mică „observaţie” …
    Poate că este „cam întunecat … Fundalul” !
    Mai ales că … Pseudonimul dvs. este OPTIMIST !

    [„trageţi” un pic înspre albastru, sau verde !]

    Desigur … ESTE Blogul dumneavoastră, drept care îmi cer scuze:

    Vă rog să mă iertaţi !
    ~
    Cornelius,

    • Domnule Cornelius,
      bun venit printre stropi de suflet, şi vă mulţumesc pentru bunele intenţii. Din păcate nu prea stăpânesc tehnica calculatoarelor şi nu ştiu schimba o culoare. Fundalul acesta întunecat îmi serveşte totuşi pentru a pune în evidenţă şi mai bine optimismul mesajelor mele. Pe o culoare deschisă, roşul nu ar lumina atât de tare încât să atragă atenţia !Îmi pare rău că nu aaveţi un blog. L-aş fi vizitat cu mare plăcere şi nu doar pentru formala contravizită ci pentru că am citit cu multă plăcere şi în total acord un alt comentariu al dumneavoastră, pe un alt blog. Cu stimă.

    • Măi Teo, ştii ce faci tu acum? Pui sare pe rană. Păi crezi tu că dacă aş avea răgaz, aş folosi eu vreun minuţel altfel decât scriind? Abia de reuşesc în fugă să răspund comentariilor şi să dau o raită pe la blogurile prietenilor începând cu tine, să le citesc şi eventual să las un comentariu. O răsări soarele şi pe strada mea şi vezi tu atunci postări una după alta!!!
      v

      • Aurora, să-ți faci timp petru scris, te rog, uite, te roagă și Teo și toată lumea!
        P.S. Am primit. Plecăciuni.
        Te îmbrățișez și…fă-ți timp pentru scris! 🙂

  36. Pingback: Ceauşescu vs Băsescu « Madi şi Onu Blog

  37. Fascinanta lumea copiilor Si nu e usor sa ajungi la sufletul lor, sa cobori inaltandu-te.Tu reusesti prin aceste poeme delicate si suave sa impletesti inocenta cu experienta spre a putea gasi o cale de ajungere in inima lor.Felicitari!

  38. Pingback: Năbădăiosu` şi broaştele ninja « Cristian Dima

  39. Pingback: Cine pierde vremea in Parlamentul European si cine nu | Blogul Monicai Marinescu

  40. Pingback: Fado și saudade… Amália și Mariza « Mirela Pete. Blog

  41. Pingback: EMOŢIE DE TOAMNĂ (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  42. Pingback: Ce uşurare! « Blogul lui Teo Negură

  43. Pingback: Pachira Aquatica- Money tree « Gabriela Elena

  44. Am învățat să pronunțăm,
    Acum dorim și să cântăm
    Despre Grivei și-o cioară aiurită,
    Despre grădina ta, azi înflorită.

    Am printat poezia pentru ca fiica mea să citească și să se bucure de frumusețea versului tău.

    Te îmbrățișez cu toată dragostea, draga mea dragă!

    • Geanina, nici nu poate fi comentariul tău decât unul cu versuri vesele! Faptul că ai printat poezioara devine o motivare pentru mine de a scrie! Răspund îmbrăţişării tale cu toţi stropii de suflet !

  45. Pingback: EMOŢIE DE TOAMNĂ (3) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  46. Pingback: A murit poetul Adrian Păunescu | Dale de cultură

  47. Pingback: Viata… « Gabriela Elena

  48. Pingback: NOAPTEA MISTERELOR « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  49. Pingback: Poate cea mai frumoasă poveste de iubire | ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  50. Pingback: Va rog!, un mic ajutor ! | ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  51. Pingback: Nu mai scriu aici … « ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  52. Pingback: Plagiat. De acela la modul jenant |

  53. Pingback: Tortura Vrăjitoarei de Halloween ! | Madi şi Onu Blog

Lasă un comentariu