Ce ţie nu-ţi place, altuia nu face!

 
De atâta hoinărit,
Ursuleţul obosit
S-a culcat şi-a adormit.
Dar deodată, în ureche
I-a ţipat, de rea, o streche.
Strigă ursul speriat:
-Aoleu! Ce s-a-ntâmplat?
Tată-ursu, ajotoooor!
– Ha-ha-ha! Eu râd să mor!
Zice strechea cea năroadă
Şi îi sare fix sub coadă.
Sare ursu-ntr-un picior
Scărpinându-se de zor !
– Nu ai milă nici un pic !
Tu nu vezi cât sunt de mic?
Oare ţie ţi-ar plăcea
Să te-atace cineva?

Revin la această postare fiindcă am primit două sugestii: una de la Sorin care îmi propune să pedepsesc totuşi strechea şi ţinând cont de aceasta, pentru cei care vor acest final, adaug o ultimă strofă, gândind că totuşi micuţii cititori vor găsi şi alte metode pentru ca strechea cea rea să fie pedepsită:

Când râdea strechea mai tare
Uite-aşa din întâmplare,
O cioară în zbor veni
Văzu strechea şi-o-nghiţi!

Fireşte, ursuleţul a adormit imediat, fericit, dar nu mai pun în versuri şi asta fiindcă atunci nu ar mai avea copilul cu ce sâcâi pe cel care îi citeşte!
Şi o a doua sugestie, primită de la Zina, care mi-a dat ideea de a explica ce este o streche. Deci:
STRECHEA ESTE O INSECTĂ DE MARIMEA UNEI ALBINE (uneori mai mare) CU CORPUL PĂROS, NEGRU SCLIPITOR ŞI ESTE FOARTE VATĂMĂTOARE PENTRU ANIMALE PENTRU CA ISI DEPUNE OUĂLE SUB TEGUMENTELE ACESTORA. Unii îi spun TĂUN dar diferă de acesta.

26 de gânduri despre „Ce ţie nu-ţi place, altuia nu face!

  1. Bine, bine dar continuarea ? trebuia cumva binele (ursuleţul ) să triumfe , iar strechea avea musai nevoie de o lecţie pe care să o ţină minte , conform proverbului ce ţie nu-ţi place altia nu-i face …păi nu ?
    Părerea mea !

    • Sorin65, da, ai dreptate, aşa se va şi întâmpla. Poezia este pentru cei mici şi fii sigur că fiecare o va sancţiona după cum îl va duce imaginaţia. Ursuleţul a fost clar nedreptăţit şi o mulţime de pici îi vor sări în ajutor. Dacă îşi făcea singur dreptate cititorul meu micuţ nu şi-ar mai fi bătut capul cu pedepsea ce trebuie aplicată celui care face altuia ceea ce nici lui nu-i place. Aş fi putut adăuga:
      Când râdea strechea mai tare
      Uite-aşa din întâmplare,
      O cioară în zbor veni
      Văzu strechea şi-o-nghiţi!

      Mulţumesc mult pentru comentariu . Este genul de dialog pe care îl respect cel mai mult . Aşa imi pot revizui scrierile, mă ajută şi mă motivează. Te aştept cu multă bucurie!

    • Când o văd, am s-o strivesc.
      Şi de stau să mă gândesc
      Acest tratament de-l vezi
      Este bun şi la bibezi
      Că nerozi sunt cu duiumul.
      Şi când întâlnim vreunul
      Fără milă să-l „tratăm”
      Fiindcă altfel regretăm.

      • Onu,
        Nu zic nu, şi ai dreptate,
        Dar te uită şi socoate:
        Drept e să trezeasc-un pici
        Doar cu trece pe aici?
        Şi fiindcă aşa îi vine
        Fără urmă de ruşine?
        Ba se şi amuză tare
        Că sperie piciul tare!!!
        Eu zic tare, să se ştie:
        Să facem strechea piftie!!!

  2. Strechea e cam şugubeaţă
    Strică somn de dimineaţă,
    Dar lui Ursache Martinică
    Deloc bine nu îi pică.
    De o va-ncasa vreodată
    Strechea cea cu gura spartă,
    Nu-i va mai arde ei de glume
    Cand altul chiar doarme pe bune. 😀

      • Aurora,

        Nu e drept,
        Şi nu îmi place
        Dar cum,nerodu-l convingi,
        Să priceapă că nu-i bine,
        La puiuc în somn, cand vine?
        Poate că puţin lipici
        De picioare să îl prinzi ?
        Să priceapă pe gustate,
        Că aşa nu se mai poate!

  3. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 74) « Teo Negură

  4. Poezia si fotografia fac un duet perfect! Nu puteau fi nici versuri mai inspirate si mai hazoase care sa exprime necazul ursuletului si nici fotografie mai plina de candoare care sa dea chip mai reusit puiului „atacat”. Astept cu nerabdare si interes partea in care strechea e pedepsita si ursuletul iese invingator. 🙂

    • Zina, copiii de 3-4 ani şi mai mult, ca şi adulţii, învaţă întrebând pe cei care ştiu. Sunt convinsă că nu ştiu nici ce este un fazan sau cerb până nu li se spune!De fapt,
      STRECHEA ESTE O INSECTĂ DE MARIMEA UNEI ALBINE (uneori mai mare) CU CORPUL PĂROS, NEGRU SCLIPITOR ŞI ESTE FOARTE VATĂMĂTOARE PENTRU ANIMALE PENTRU CA ISI DEPUNE OUĂLE SUB TEGUMENTELE ACESTORA. Unii îi spun TĂUN dar diferă de acesta.
      Mulţumesc pentru idee. Voi pune explicatia pe post pentru că probabil este mai puţin cunoscută.

  5. Pingback: În laminorul verii « Gabriela Elena

  6. Sărut mâna , cu respect !
    Mulţumesc foarte frumos că ai ţinut cont de părerea mea . Strechea este mai mult decât un parazit este extrem de dăunătore şi lasă urme pentru toata viaţa , ştiu şi detalii dar sunt prea horror pentru a fi reliefate aşa că m-am gândit că era păcat ca drăguţul ursuleţ să fie lovit de aşa năpastă şi să nu iasă basma curată .

Lasă un comentariu