Drepturile copilului (poezie didactică)

 
Întreabă cineva: „Oare,
În lumea asta mare,
Ce ni-i mai drag sub soare?
Or fi averi, sau poate-o floare?”
 
-Nu! – răspunse o mămică –
Copilul e , acea fiinţă mică
Firavă ca o floare,
Datori să-l creştem mare.
 
Tot omul îl iubeşte
Şi legea-l ocroteşte.
El are drept în toate:
Să crească-n sănătate,
 
Cu liberă gândire
Şi-a inimii simţire,
Cu clară identitate,
Crescut în demnitate,
 
În familie adevărată
Cu mamă şi cu tată,
In pace şi iubire,
Cu cinste şi dăruire,
 
Nimic să nu-l rănească
Şi toţi să-l îngrijească
Ca mare ajuns,  neapărat,
Să fie un OM ADEVARAT.

19 gânduri despre „Drepturile copilului (poezie didactică)

  1. Pingback: Bertalan Székely (8 mai 1835 – 21 august 1910), pictor romantic maghiar « my heart to your heart

  2. Cred ca unii nu mai respecta drepturile copiilor, cum nu respecta nici drepturile tuturor fiintelor.
    Poezia ta dedicata copiilor, de ziua lor din 1 Iunie e o dovada ca iubesti copiii si orice fiinta.

    • Gabi, este adevărat ce spui şi din păcate nici cei care pretind că iubesc copiii nu sunt suficienţi de pregătiţi încât să fie şi nişte buni educatori astfel incât , nu rău intenţionaţi ci din neştiinţă, să le îngrădească o mulţime de libertăţi care li s-ar cuveni chiar prin lege!

  3. Aurora dragă, tu mă tot îndemni pe mine să scot cărți, dar tu ești cea care ar trebui să o facă, mai des, mult mai des! A talent cu carul și ești foarte inspirată. Uimitoare poezie, pe un subiect care ar putea să pară banal azi, dar e foarte atrăgătoare și o vor citi toți copiii fără să se plictisească, ba dimpotrivă! Și adulții, părinții și bunicii! Să ai o zi frumoasă ca stropii tăi de suflet! 🙂

    • Mirela, din păcate editurile urmăresc incasări facile, (publică doar pe bani , sau clasici) nu au răbdare cu cărţi noi pe care să se străduiască să le facă prin publicitate (care costă) cunoscute cititorilor! Şi ca să îmi plătesc eu tipărirea… nu pot! Sunt pensionară! Mă mulţumesc cu ce mi-au tipărit şi cu ce s-or învrednici să-mi scoată pe costurile lor. Iţi mulţumesc pentru aprecierea ta generoasă. Şi eu îţi doresc mult soare pe cer şi în suflet.

  4. Frumoasa poezie! Am s-o citesc si micutei mele Sara, chiar daca o va intelege abia mai tarziu.
    Va doresc o seara cat mai frumoasa, doamna Aurora! 🙂

  5. Aura,
    Pentru că tot este luna marelui Blaga, repet ce spunea el- „Copilăria este inima tuturor vârstelor„
    Să ai zile însorite și nopți liniștite!

    • Gina, dacă mă gândesc că de când am început să relaţionez cu lumea înconjurătoare şi până la vârsta asta, n-am încetat – în unele situaţii – să mă port ca un copil, atunci ceea ce spune Blaga, este perfect adevarat!

  6. Ceva m-am indurerat gandindu-ma ca legea e departe de a-l ocroti chiar asa cum ar trebui…ma refer mai cu seama la mediile nevoiase care nu sunt sprijinite asa cum s-ar cuveni si zau ca multe lucruri bune si de mare ajutor s-ar putea infaptui…

  7. Si m-am intristat iar cu editurile astea care promoveaza cantitatea ci nu calitatea!Stiu persoane obsedate de a publica …desi nu au talent isi publica carti destule pentru ca au bani!De la cenzura comunista s-a trecut la dictatura banilor…eh lume,lume si iar lume!

    • Darius, asta este ! Ai dreptate, este vorba de dictatura banilor!Valorile? Mai are cuvântul „valoros” semnificaţia dată în dex? Nu, categoric nu, totul se rezumă la şansă şi posibilităţi materiale. Dacă ai şansa să întâlneşti un om în care mai sălăşuieşte conştiinţa, atunci există şi posibilitatea de a fi apreciată valoarea. Altfel… Dumnezeu cu mila!

  8. Pingback: BRANZA LIPTAUER PENTRU TURISTI - Retete de mancare literare

Lasă un comentariu